Na terenie Federacji Rosyjskiej mieszka ok. 20 mln muzułmanów

Na terenie Federacji Rosyjskiej mieszka ok. 20 mln muzułmanów

Staunton 13 lipca – Gdy w czasie Perestroiki Gorbaczowa obywatele różnych narodowości , korzystając z nowej sytuacji jaką wytworzyła polityka głasnosti, ujawniali w gazetach swoje pochodzenie w ogłoszeniach matrymonialnych chcąc spotkać swoich współziomków, wówczas Kreml utracił możliwość zawrócenia z drogi reform.

Teraz, w nowym pokoleniu, muzułmański biznesmen stworzył pierwszą stronę Internetową i aplikację mobilną dla muzułmanów w Rosji, której jedynym celem jest ułatwienie spotkania z innymi wyznawcami religii. Izwiestja odpowiada na swoich łamach etnicznemu Rosjaninowi, który zapytał już “dlaczego takie strony mają tylko muzułmanie”?

Moskiewska gazeta próbując minimalizować znaczenie tego co się wydarzyło nazywając to mianem “egzotyki” twierdzi, że nowa strona przeznaczona jest tylko dla imigrantów, którzy szukają drugiej albo trzeciej żony – przywołując zachowanie, któremu większość Rosjan sprzeciwia się. Jednak przedstawienie tego problemu w taki sposób zdradza niezrozumienie znaczenia takiej strony.

Arsen Kazibekov założył firmę Mydiaspora.mobi za 150 tys dol, które wyasygnowali na ten cel biznesmeni z Tatarstanu. Te środki pokryją koszt pięciu miesięcy funkcjonowania tej strony i przetestowania modelu biznesowego, którego klientami są pracownicy – Muzułmanie – powiedział Kazibekov na łamach Izwiestji.

Kazibekov twierdzi, że na stronie zarejestrowało się już 10 tys użytkowników, z których 1500 wypełniło szczegółowy kwestionariusz pomocny do znalezienia odpowiedniego partnera i zadeklarowało chęć płacenia 10 dol miesięcznie za tę usługę. Większość stanowią Dagestańczycy, Czeczenii, Tatarzy i mieszkańcy Armenii. Strona cieszy się niemal takim samym zainteresowaniem zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn.

Ormianin Varta Mushegyan, który kieruje Rosyjską Radą Diaspor jest przeciwny reklamowaniu “wyspecjalizowanych wschodnich usług w celach matrymonialnych”. Twierdzi, że “narody z Kaukazu, trans-kaukazkie i ze środkowej Azji nie ufają formie wirtualnej wspólnoty”. Jego zdaniem odnosi się to przynajmniej do szukania współmałżonka.

Jednak członek organizacji specjalistów ds. marketingu Nikolas Koro powiedział gazecie, że z natury social network adresowany jest do wąskich grup odbioru. “Usługi dla przedstawicieli szczególnych wyznań to bardzo racjonalna decyzja” – powiedział. I dodał, że “w Rosji rośnie aktywność muzułmanów” co sprawia, że stają się jako grupa jeszcze bardziej interesujący dla marketingu.